The 3rd edition of RICAP is on!

We are super happy to announce that we have selected the 18 companies we will be working with during the next 6 months.

RICAP is designed to help tech entrepreneurs to boost their businesses and get their innovations globally. The novelty of this edition is that we have 2 tracks: RICAP Academy where we have selected 15 companies to help them validate their technologies and boost their potential and RICAP Accelerator where we have selected 3 companies to work with and support them to grow faster and get on the international market.

The program is at its 3rd edition and we could see during the process that both the technology, both the companies have become more sophisticated, covering specific need and having a better understanding on the market needs. This is why we are sure that the national innovation ecosystem is growing and programs like RICAP are needed in order to support startups with global potential.

Stay tuned for news and take a look of the companies selected for this edition.

Am extins termenul pana cand puteti aplica la RICAP! Puteti aplica online pe www.ricap.ro pana pe 12 decembrie

RICAP: primul program autohton de accelerare pentru antreprenori în tehnologie

6 luni de mentorat cu experți de top și investiții directe pentru produse tehnologice inovatoare: antreprenorii locali pot aplica la primul accelerator de tehnologie din România până pe 12 decembrie.

Investiții de până la 30.000 de Euro, spațiu de lucru în București și acces la evenimente exlusive de pithing: RICAP, primul accelerator român de tehnologie conectează antreprenorii români la piața globală.

Produsele hardware care au la bază o tehnologie, fie că sunt utilizate în medicină, agricultură, energie, etc, cât și aplicațiile software care rezolvă o nevoie a pieței, reprezintă profilul produselor compatibile cu programul RICAP.

Aplicația se face online pe www.ricap.ro. În urma evaluării aplicațiilor, vor fi selectați 15 antreprenori care au dezvoltat o tehnologie inovatoare, fie că este vorba despre energie, bio-tehnologii, agricultură, ICT sau orice alt domeniu tehnologic, pe care RICAP îi va susține să ajungă cu produsele lor pe piețe internaționale.

Noutatea acestei ediții este componenta de accelerare, care se adresează companiilor care au tehnologii mai dezvoltate și sunt mai aproape de piață cu produsele lor. Pentru RICAP Accelerator vor fi selectate maxim 5 companii care vor primi consultanță în vederea pregătirii pentru pitching și investiții și vor primi investiții directe de până la 30.000 de Euro.

 

Am lansat ediția a doua a programului. Aplicațiile RICAP sunt deschise până pe 5 decembrie!

La începutul acestei luni am lansat a doua ediție a programului RICAP și abia așteptăm să cunoaștem inovatorii în tehnologie cu care vom lucra în perioada următoare.

RICAP oferă antreprenorilor în tehnologie 6 luni de mentorat personalizat cu specialiști din Statele Unite și România, acces la vasta rețea internațională adusă de partenerul american, Larta Institute, workshop-uri și traininguri în vederea dezvoltării instrumentelor de comercializare, conexiuni importante în industrie, parteneriate pentru dezvoltarea tehnologiei și investiții directe.

 Aplicațiile se pot face online pe www.ricap.ro până pe 5 decembrie și pot aplica antreprenorii, cercetătorii și reprezentanți ai spin off-urilor care au dezvoltat o inovatie tehnologică în domenii ca ITC, agritech, cleantech, medtech și nu numai.

 Aflat deja la a doua ediţie, RICAP a sprijinit până acum 30 de antreprenori în tehnologie să își valideze inovația, să aibă acces la resurse și instrumente despre piață, să intre în contact cu parteneri și investitori. A fost un parcurs intens atât pentru noi, cât și pentru companiile participante care și-au dezvoltat business-ul, au interacționat cu specialiști reputați la nivel internațional și au dezvoltat conexiuni cu parteneri și investitori.

Anul  acesta, RICAP propune un program extins, cu o componentă nouă de accelerare, pentru antreprenorii în tehnologie care au dezvoltat produse inovatoare cu potențial de comercializare la nivel global.

RICAP va avea două componente: RICAP Academy care sprijină antreprenorii să își valideze tehnologia, primind feedback și mentorat personalizat, astfel încât să fie pregătiți pentru piață și RICAP Accelerator, primul accelerator în tehnologie din România, adresat companiilor mature, oferindu-le servicii prin care să își perfecționeze propunerea financiară, să intre în legătură cu investitori și să obțină finanțare pentru următoarea etapă de dezvoltare.

 Ce oferă RICAP?

Fiecare companie din Academy va avea dedicat un mentor român cu experiență în zona de business și tehnologie, cum ar fi Sergiu Neguț, Dan Mihăescu sau Andrei Pitiș și un mentor din Statele Unite pentru a dezvolta un management toolkit (strategia de go to market, strategia de comercializare și alte instrumente adaptate la nevoile fiecărei companii), vor avea acces la un workshop intensiv în București cu speakeri internaționale cu privire la comercializarea inovării, webinarii, industry saloons și, la finalul programului, sesiuni de feedback cu specialiști din Statele Unite și un eveniment tip Demo Day.

Pentru companiile din RICAP Accelerator, programul propunere coaching și consultanță one- on-one pe zona de dezvoltare strategică și atragere de investiții, servicii specializate de suport: juridice, financiare, proprietate intelectuală și marketing, investiții directe de până la 30.000 de Euro pentru companiile selectate contra equity (7- 10%), spațiu de lucru în București, două vizite de business în Statele Unite pentru conexiuni strategice și pitching și, la finalul programului, un eveniment de pitching în care vor fi invitați investitori și VC.

 

Elementul de noutate pe care îl aduce RICAP completează ecosistemul antreprenorial autohton, adăugând componenta de accelerare propriu- zisă. Aceasta implică un angajament al programului de a acorda pachete de finanțare de până la 30.000 de Euro pentru companiile selectate, în schimbul unei cote de participare în acționariatul firmelor (equity) de 7- 10%.

Dragoș Pîslaru, director de program

După procesul de aplicare, deschis până pe 5 decembrie, se vor selecta până la 20 de companii – 15 companii pentru RICAP Academy și între 3 și 5 companii pentru RICAP Accelerator.

 

Pregătim o nouă ediție RICAP!

RICAP soonÎn ultima vreme am lucrat la un nou design pentru programul RICAP, bazat pe experiența din ediția anterioară și feedbackul celor din program. Așa că, great things are about to happen!

RICAP este un ecosistem construit în jurul unei rețele internaționale bazate pe tehnologie, care ajută antreprenorii să își valideze tehnologia, să primească feedback relevant de la profesioniști din domeniu și să aibă acces la mentori, adviseri și investitori.

Atunci când am început RICAP, în 2013, provocarea a fost de a conecta antreprenorii în tehnologie la o rețea internațională, astfel încât să vină pe piață cu produse valide. Tocmai de aceea, am creat un program care le oferă acces la informații legate de piață, know- how și capital, astfel încât să își dezvolte business-urile și să își pregătească produsele sau serviciile pentru piața globală.

Asta a făcut RICAP pentru 30 de antreprenori în tehnologie și asta va face, din această toamnă, RICAP Academy - sprijină antreprenorii să își valideze tehnologia, să primească feedback și mentorat personalizat, astfel încât să fie pregătiți pentru piață.

În acești 2 ani absolut fantastici, am descoperit antreprenori pasionați și companii solide care aveau nevoie de mai mult. Aveau nevoie de acces la parteneri și investitori, la capital, la resursele principale pentru a-și dezvolta mai repede companiile. Astfel, am dezvoltat RICAP Accelerator, pentru companii mature care să le ajute să își perfecționeze propunerea financiară, să intre în legătură investitori și să obțină finanțare pentru următoarea etapă de dezvoltare.

RICAP Academy și RICAP Accelerator au în comun obiectivul de a se adapta la nevoile antreprenorilor români în tehnologie, pentru a-i ajuta să dezvolte business-uri solide, oferind mentorat și servicii personalizate. Abordând aceste nevoi, RICAP ajută antreprenorii în tehnologie să ajungă pe piețe internaționale.

Așadar, se anunță o perioadă intensă și fascinantă pentru antreprenorii români în tehnologie.

Stay tuned! Much more to come!

Innovation Evening marchează finalul primei ediții RICAP

ricap 1Pe 28 aprilie a avut loc evenimentul Innovation Evening pentru a marca finalul primei ediții RICAP – Programul de Asistență în Comercializarea Inovării.

Cinci antreprenori în tehnologie, participanți în cadrul programului, și-au prezentat produsele inovatoare, vorbind în același timp despre pasiunea pentru tehnologie, nevoia de a avea un produs inovator, dar care să răspundă la cerințele specifice ale pieței, cât și despre ceea ce lipsește ecosistemului antreprenorial din România pentru a permite exitul global al companiilor românești. La eveniment au participat susținători importanți ai ecosistemului antreprenorial din România, ca Marius Ghenea și Mihai Sfințescu de la 3TS Capital, Ana Maria Andronic – Venture Connect, Ioana Petrescu – consilier al Primului Ministru, cât și reprezentanți ai Ambasadei Statelor Unite și a unor companii din domeniul inovării.

În început, domnul Dean Thompson, Charge D`affaires la Ambasada Statelor Unite, și-a exprimat aprecierea cu privire la activitatea antreprenorilor prezenți la eveniment:

”Este o mare plăcere pentru mine să întâlnesc antreprenori ca dumneavoastră – ne arătați că sistemul recompensează cu adevărat ideile noi, munca susținută și dorința de a avea succes. In ciuda tuturor obstacolelor, dumnevoastră vă transformați visurile în realitate, iar în același timp stimulați și economia societății dumneavoastră.”

Prezentările antreprenorilor au inclus exoscheleți, plăcuțe de programare, orașe inteligente, Big Data și materiale avansate pentru decontaminarea apei.

Axosuits: de la Iron Man la ajutarea persoanelor cu dizabilități

Axosuits dezvoltă exoscheleți care ajută persoanele cu dizabilități să se deplaseze și facilitează recuperarea în urma accidentelor. Competitivitatea acestora se realizează prin prețul avantajos, datorat atât software-ului cât și design-ului, prin utilizarea facilă și prin faptul că funcționarea este pe bază de baterie.

Wyliodrin: start-up-ul pornit din pasiunea pentru electronică

Această platformă software permite automatizarea și controlul de la distanță a plăcuțelor electronice din numeroase device-uri. Wyliodrin poate fi aplicat pentru aprinderea unei simple lămpi, până la funcționarea unei stații meteo, doar prin intermediul unui browser.

Flashnet, compania tehnologică din Brașov cu operațiuni globale

Compania integrează soluții tehnice moderne de comunicare pentru crearea și implementarea de sisteme pentru orașe inteligente și o infrastructură mai bună. Flashnet produce propriul protocol hardware și software pentru aplicații de management de la distanță pentru iluminat stradal, utilizând Internet of Things și o combinație de tehnologii (WiFi, WiMax, PLC).

SAIA: inteligența artificială în sprijinul detectării precoce a cancerului

Compania Solutions of Artificial Intelligence Applications (SAIA) dezvoltă sisteme bazate pe Inteligență Artificială, pentru detectarea precoce a cancerului, diagnosticul, prognosticul și răspunsul la tratament. i-Biomarker oferă o soluție neinvazivă de a prezice pe baza unor determinări moleculare, cu acuratețe 100%, predispoziția unei femei de a avea cancer mamar.

Inteligența artificială este utilizată pentru a extrage informații relevante din date complexe de biologie moleculară (Big Data), clinice și imagistice.

Green Water Nano Technology propune o soluție de decontaminare a apei

Green Water Nano Technology (GWNT) este o companie dedicată cercetării avansate pentru dezvoltarea şi implementarea de materiale şi tehnologii avansate destinate depoluării apelor uzate. Compania a creat UndasNanite, primul material compozit inteligent multifuncțional pentru curățarea eficientă a apelor reziduale, conceput să funcționeze împotriva tuturor claselor de contaminare.

 

 

Cu idei noi, după experiența americană

Ne-am întors din Statele Unite după o experiență fabuloasă în care cele două companii, Axosuits și Flashnet, au avut ocazia să participe la întâlniri de business, conferințe și să primească feedback valoros cu privire atât la produs, cât și la strategia de penetrare a pieței nord american.

Au fost interacțiuni foarte valoroase pentru ambele companii, care au întâlnit atât potențiali clienți ți utilizatorii, cât și posibili parteneri pe termen lung. Deși poate am învățat cu toții că stilul de business american e diferit față de al nostru, că oamenii sunt curioși, lucrează împreună și iubesc să ofere feed-back, ne-am dat seama, că indiferent unde ne-am afla, datele esențiale rămân neschimbate: o companie cu un produs cu adevărat inovator va fi apreciată pe orice piață.

Desigur, provocările sunt multiple: să cunoști contextul și să ai conexiunile necesare, să adaptezi produsul la condițiile pieței și contextul cultural, să alegi cel mai bun moment pentru a intra pe piață, să îți alegi parteneri locali care să te sprijine,

Or, tocmai RICAP asta își propune să facă: să ia companii românești inovatoare și să le pregătească pentru piața globală.

Cei doi antreprenori care au participat la introducerile strategice din Statele Unite, ne-au împărtășit cu noi experiențele cu privire la feedbackul primit, stilul de business american și planurile de viitor.

Pe parcursul acestei săptămâni, am reușit să îmi dau seama care este diferența de mentalitate și am înțeles cum trebuie să ne adaptăm mesajul. Pot spune că am avut un aha moment când am realizat ca mesajul trebuie rafinat, trebuie să fie unul puternic și pozitiv. Poate și pentru că modul de business este fundamental diferit. Chiar dacă poate părea superficială, cultura de business americană este optimistă și are încredere în viitor. Or asta se vede și este transmisă cu orice ocazie.

Recomand această experiență oricărei companii, căci o sesiune de feedback în US este necesară oricărui antreprenor care vrea să aibă succes. Antreprenorii români par de multe ori prea încurcați cu propriile produse/ servicii și nu gândesc strategic sau la nivel global. În timp ce ei sunt activi și au încredere în viitor, noi suntem sceptici și pasivi- Andras Kapy, CEO Axosuits.

Care crezi ca a fost impactul vizitei, ce ai învățat și ce crezi că vei aplica?

Radu Crăciun, CBDO Flashnet: A fost o confirmare a faptului că soluțiile și tehnologia noastră sunt sclabile și vandabile la nivel global.

De asemenea, am înțeles că piața americană este foarte competitivă și că va trebui să concurăm de la egal la egal cu toți marii jucători din piață.

Am învățat că oportunitățile de finanțare și apetitul de risc aici este mult mai mare decât în Europa și asta explică de ce multe startup-uri în tehnologie vin in USA și de ce unele din ele și reușesc să devină nume mondiale în diverse industrii.

Acasă vom structura mai bine pitch-urile noastre, mai ales datorită întrebărilor primite aici de la VCs (n.r Venture Capitalists).

Ai avut vreun aha moment?

R.C: Da! La întâlnirea cu Roth Capital, când David Enzer mi-a spus că am putea aborda un business model diferit, iar asta a confirmat o ipoteză la care noi lucram în România, dar pe care din diverse motive nu am finalizat-o ca și raționament. A fost una dintre cele mai bune întâlniri avute in USA, întâlnire în care am văzut cât de important este să fii bine pregătit când discuți cu un investitor de calibrul Roth.

 Cum ți se pare stilul de business în cultura americană?

R.C: Este un stil extrem de direct, supraviețuiesc numai cei mai buni. Este o competiție dură și asta stimulează orice antreprenor adevărat.

Cum ți s-a părut această experiență?

R.C:  Recomand această experiență oricărui antreprenor care este determinat să reușească și care ințelege că ideea sa este doar un ingredient în rețeta succesului, restul fiind munca, perseverența, know-how-ul, ambiția și inovarea. LARTA Institute poate inspira mulți antreprenori în diverse stadii de dezvoltare și mulțumesc tuturor celor implicați în proiect pentru încrederea, deschiderea și efortul depuse pentru acest program.

 

Două companii din program se pregătesc pentru întâlniri de business în Statele Unite

Companiile din program lucrează îndeaproape cu mentorii locali și consilierii din Statele Unite pentru a-și dezvolta strategia de comercializare și pentru a înțelege provocările și dinamica pieței globale.
Săptămâna viitoare, două companii din cadrul programului, Axosuits si Flashnet, vor merge în California pentru întâlniri cu specialiști din industrie și potențiali parteneri, având ocazia să își valideze produsul în contextul pieței americane.

Iată ce cred participanții despre vizita în Statele Unite:

?????   Pentru echipa FLASHNET, participarea la proiectul RICAP este o experiență mai mult decât interesantă și ne propunem să exploatăm la maxim oportunitatea de a intra în contact cu piața nord americană.

Până acum, piața americană este una deosebit de exigentă atât din perspectiva calității, dar mai ales pentru că în domeniul nostru de activitate – Internet of Things, Managementul inteligent al energiei -  este principalul motor al inovației tehnologice. Conceptele de “SMART CITY” și “SMART GRID” sunt mai avansate decât oriunde în lume, iar puterea financiară a jucătorilor de pe aceste piețe este uriașă. Cu toate acestea, suntem foarte increzători în succesul soluțiilor FLASHNET, care au fost dezvoltate organic, pe parcursul mai multor ani și mai ales pe baza testelor nemijlocite de pe teren – Radu Crăciun,  FLASHNET.

andras   Piața med-tech per se este de $131 B în US, însă cea a exocheleților este una emeregentă, producția anuală fiind sub 100 de unitati. Potențialul este de cel puțin 10M de unități doar în USA.
În România cred că vom putea vinde cel puțin 10 bucăți pe an. În vizita din State mă aștept să ne întâlnim cu potențiali parteneri și clienți și să existe multe  networking.
- Andras Kapy, Axosuits.

Vă ținem la curent cu detalii privind vizita în Statele Unite și sistemul de inovație de pe piața americană.

Piața globală: Branding, comunicare și asumarea riscului

poza Robert zanescu   Robert Zănescu este expert în marketing și comunicare cu peste 20 de ani experiență. A lucrat atât în agenții de advertising, cât și în companii internaționale.

A ales calea antreprenorială și este Senior Client Partner la Zephyr Group, o companie de servicii de marketing și comunicare pentru IMM-uri și ONG-uri. Robert este mentor în această ediție a programului RICAP.

RICAP este un program care se bazează pe inovația în tehnologie. Vorbim de o serie de profesioniști care vor să facă pasul de la laborator către piață. Cum vezi tranziția aceasta din perspectiva produsului și a consumatorilor?

Produsul trebuie pregătit pentru lansarea pe piață din două perspective fundamentale: (1). accesibilitate și (2). customer service. Fără aceste două elemente, chiar și cea mai inovativă idee care în condiții de „laborator” se dovedește viabilă din punctul de vedere al funcționării, adică livrează beneficiul proiectat, este sortită eșecului.

Să ne amintim de succesul iPod-ului sau Facebook-ului. Am ales aceste două exemple chiar dacă ele în sine nu reprezintă vârfuri în domeniul inovației în tehnologie, însă aceste două produse incorporează elemente cheie ale unei lansări de succes. Ambele inovații (deși mulți nu ar numi totuși iPod-ul o inovație în sine, conceptul în sine exista pe piață) au la bază accesibilitatea și customer service-ul. Ambele inovații sunt accesibile – ușor de utilizat. Beneficiarul își dă seama rapid de funcționalitatea produsului. Dacă se urmează câțiva pași simpli, clientul are acces la o întreagă experiență de utilizare – foarte important, livrarea beneficiului către client trebuie să se întâmple rapid, altfel adoptarea inovației reprezentată de produs va întârzia acceptarea lui pe scară largă.

Pentru o lansare a unei inovații în tehnologie, principiul „accesibilității” trebuie respectat.

Trebuie să discutăm puțin și despre „customer service”. Revenind la exemplul iPod și Facebook, observăm că ambele produse pun la dispoziția clientului o interfață on line de customer service foarte bine pusă la punct. Desigur, inovațiile tehnologice necesită o abordare personalizată, un account management și un customer service dedicat clientului. Totuși, o platformă de customer service on-line care să răspundă la cât mai multe întrebări ale clientului înainte de a accesa echipa de suport este importantă. O asemenea platformă indică un proces de design și de cercetare complex, cu metrici validate și verficate în timp, fapte ce nu pot decât să confirme clientului că produsul cumpărat este mai mult decât un prototip bine executat.

Să vorbim puțin despre zona de comunicare...

Noile mijloace de comunicare fac ca interacțiunea dintre companie și consumator să fie foarte directă și imediată. Care ar fi instrumentele pe care un antreprenor ar trebui să le aibă la îndemână pentru o relație cât mai bună cu consumatorii?

Interactivitatea on-line este esențială. Pentru acest lucru însă este nevoie de o „comunitate”, de un grup de utiilizatori care să poată interacționa între ei prin intermediul unor platforme puse la dispoziție de către producător.

Crearea și cultivarea acestei comunități trebuie făcută în jurul următoarelor platforme: site de companie, blog (piesa centrală a conversației), landing page pentru activități promoționale (pentru produse cu grad mare de adresabilitate către persoane fizice), pagina de Facebook, pagina LinkedIn și grupuri pe LinkedIn.

Interactivitatea, relaționarea cu clienții se mai poate face și pe forumuri, pe plaforme independente unde utilizatorii își împărtășesc experiențe diverse, de cele mai multe ori dincolo de granițele produsului pus la dispoziție de producător. În acest caz, sarcina producătorului este să participe la conversație, însă el trebuie să încerce cât mai mult posibil să mute conversația către platfomele sale de comunicare.

Dacă ești un start-up, cum trebuie să te pregătești pentru a deveni un brand internațional?

Un brand se construiește în timp. Local sau internațional, trebuie urmați 5 pași fundamentali în opinia mea.

1. Construirea autorității. Producătorul trebuie să demonstreze că este o autoritate în domeniu. Chiar dacă vorbim de un start-up, membrii echipei aduc cu ei experiențe relevante din alte întreprinderi personale sau în cadrul unor firme mari. Aceste experiențe trebuie făcute cunoscute și trebuie recunoscute de către alți jucători relevanți pe piață.

2. Dovezi sociale. Producătorul trebuie să aducă dovezi sociale în sprijinul acțiunii sale de pe piață. Adică să demonstreze că există clienți care au cumpărat / utilizat produsul. Oamenii au nevoie de confirmări înainte de a lua decizii și se uită la ceea ce au mai făcut și alții înaintea lor: au cumpărat? sunt mulțumiți?

Un exemplu simplu de „dovezi sociale”. Ești un utilizator care vrea să descarce o aplicație și găsește 20 de produse similare. Dintre acestea, una a fost descărcată de 1000 de ori, iar celelalte nu depășesc 100 de descărcări. Este evident care este aplicația pe care o vei alege: pe cea descărcată de 1000 de ori, pentru că este evident că cei 1000 de oameni trebuie să știe ceva despre asta, nu-i așa?

3. Comunitate. Crearea unei comunități este extrem de importantă. Ca oameni, acționăm în concordanță cu felul în care noi credem că oamenii din comunitatea noastră trebuie să acționeze. O comunitate de utilizatori poate fi o unealtă de feed-back, dar și de promovare. Crearea unei comunități în jurul web-site-ului producătorului, a blogului, a paginii de facebook / linkedin, respectiv a contribuției consultative a producătorului în paginile de Forumuri este esențial pentru crearea unui brand solid.

4. Anticipare. Un producător care nu creează din fiecare lansare un „eveniment” în sine are mai puține șanse de a fi remarcat. Comunitatea este menținută și prin crearea unor „evenimente”. Membrii comunității primesc de la producător și de la ceilalți membri ai comunității un sentiment de apartenență dat de împărtășirea de idei, informații, critici. Participarea la un calendar comun, notarea unei date în calendar la care se întâmplă ceva (lansarea unui up-grade sau a unui produs complet nou) este un element care contribuie la consolidarea comunității și la atragerea de noi membri în această comunitate.

5. Reciprocitate. Un producător care nu oferă înainte de a cere nu are șanse mari de a se impune. Toată lumea vrea să vândă, toți producătorii cer în permanență clienților „cumpără-mă”, „cumpără-mă”. Procesul de cumpărare este ușurat considerabil dacă viitorul client primește ceva de la producător înainte, astfel încât, în decizia ulterioară de achiziție reciprocitatea să cântărească semnificativ („producătorul acesta mi-a furnizat informații relevante despre piață sau despre anumite procese și servicii, îl aleg pe el pentru soluția X pentru că mă simt dator să îi recompensez bunăvoința”).

Pe o piață atât de aglomerată, cum poate câștiga o companie bătălia supremă: un loc în mintea și inima consumatorului?

Principiile anunțate anterior sunt de fapt niște „ever green”-uri. Dacă sunt utilizate corect și consecvent ele vor ajuta foarte mult compania și brandul său.

Majoritatea companiilor vor să inoveze- inclusiv în zona de comunicare, dar fac un pas înapoi gândindu-se la riscuri. Cum pot depăși aceste obstacole?

Nu cred în inovație în comunicare. În creativitate, da. A fi creativ în comunicare înseamnă după mine a alege să generezi conținut relevant pentru clienții tăi, un conținut simplu, clar, livrat în canale de comunicare potrivite produsului tău. Și dacă aceste canale de comunicare potrivite înseamnă inserarea de conținut în aplicații pentru telefoane mobile, atunci fie, să numim asta inovație în comunicare.

Riscurile în comunicare sunt cele date de irelevanță. Mult zgomot pentru nimic. Crearea unei imagini disproporționate.

Eu militez pentru simplitate. Minimalism. Strictul necesar. Atunci când se aplică aceste principii, riscurile sunt minime.

În cariera ta, inclusiv in zona de banking, ai interacționat cu mulți antreprenori. Cum crezi că se raportează antreprenorul român la eșec? Abordarea americană e axată foarte mult pe ”embrace uncertainty”.

Teama de eșec este umană și cei mai mulți dintre noi ne trăim viețile profesionale, dar și personale făcând ca în tot ce întreprindem să evităm situațiile neplăcute și dificile.

Ne manifestăm destul de des în afaceri prin intermediul a trei tipuri de temeri: teama de a pierde afacerea (adică de a pierde un contract), teama de a fi stânjeniți (în special în public, teama de a nu apărea că suntem competenți, inteligenți, rapizi) și teama de a ne simți inferiori (intenția noastră de a ne păstra un sens al importanței și păstrarea unor aparențe sociale în fața unui client).

Cele trei tipuri de temeri sunt interconectate. Ele sunt prezente la orice antreprenor, nu doar la antreprenorii români.

Raportarea la eșec trebuie făcută prin recunoașterea celor trei tipuri de temeri de mai sus și acceptarea faptului că „ego-ul” nu este cel mai bun sfetnic al nostru.

Revenim la antreprenorul român, am observat în discuții că în limbajul lor apare de multe ori cuvântul „încerc”. „Încerc să lansez X”, „încerc să dezvolt platforma Y”. Acest cuvânt cuprinde un nivel mare de „nesiguranță”, indică o acceptare a prori destul de mare a ideii de eșec, că s-ar putea să nu meargă, că nu e nimic sigur.

Eu aș propune o conversație în care „am decis să X”, „am ales să Y” să fie sintagmele cele mai folosite. Am decis și am ales sunt cuvinte puternice, indică determinare și conduc la consecvență. Rezultatele pozitive vor apare cu siguranță.

RICAP în imagini

Este o perioadă aglomerată pentru companiile și mentorii din programul RICAP.

RICAP înseamnă schimb de idei, un proces continuu de învățare, descoperire și experimentare. Înseamnă o viziune realistă și documentată a pieței, cât și oportunitatea de a avea acces la insight-uri și expertiză de specialitate.

În plin proces de mentorat, echipele lucrează pentru a-și definitiva strategia de comercializare, înțelegând în același timp provocările pieței globale.

În luna februarie, două companii vor merge în Statele Unite pentru întâlniri cu specialiști din industrie și potențiali parteneri, având ocazia să își valideze produsul în contextul pieței americane. Totodată, o serie de companii vor avea sesiuni online de feedback, unde vor avea ocazia să intre în contact cu specialiști din companii importante din Statele Unite pentru a le pune întrebări și a-și valida ipotezele cu privire la piață/ preferințele de consum.

Pentru a intra puțin în atmosfera RICAP, vă invităm să urmăriți un film de prezentare al programului, care ilustrează atât opiniile mentorilor, cât și ale participanților.

A inceput a doua editie a programului RICAP!

DSC_0091  La Innovation KickOff Day, pe 15 octombrie, am lansat cea de-a doua ediție a programului și am avut ocazia să cunoaștem mai bine companiile inovatoare selectate să facă parte din program, cu care suntem onorați să lucrăm în perioada următoare. La eveniment au participat companiile și mentorii români și americani ai programului, industry guests și speakeri cu relevanță pe zona tehnologie și antreprenoriat: Andrei Pitiș – business angel, Peter Barta – investitor, Bogdan Mugescu – Bursa de Valori București , Aneta Bogdan – Brandient, Ana Maria Andronic – Biriș Goran.

Cei 15 antreprenori care participă la a doua ediție a programului, au dezvoltat tehnologii inovatoare în domenii precum ITC, cleantech, energy și medical. Printre tehnologiile propuse se numără exoscheleți de mare putere, destinați persoanelor paraplegice sau vârstnicilor, device-uri de automatizare a locuinței care se folosesc de smartphones sau Google Glass, filtre pentru decontaminarea apei sau sisteme hibrid de imagistică și navigație electromagnetică pentru îmbunătățirea diagnosticului și stadializării cancerului toracic și abdominal.

Prezentările tuturor companiilor selectate se regasesc pe blog.

Acestea  încep un program de mentorat personalizat timp de  4 luni, având dedicat un mentor român și advisor din Statele Unite, parte din rețeaua Larta Institute, partenerul american al proiectului.